
6 اشتباه که مذاکره را به بن بست میکشاند
در مذاکره یکی از نکات کلیدی تشخیص منافع طرفمقابل و قرار دادن او در معرض انتخاب گزینهای از منافعش است که ما میخواهیم؛ 6 عامل ممکن است این چهارچوب را به بن بست برساند!
تلنگرها یا سُقُلمه، اشارههایی است که به در شرایط مختلف به انسانها میشود تا بهتر تصیم بگیرند.
تلنگرها در حقیقت راهی برای هدایت رفتار انسان به سمت انجام عمل بهتر است:
در مذاکره یکی از نکات کلیدی تشخیص منافع طرفمقابل و قرار دادن او در معرض انتخاب گزینهای از منافعش است که ما میخواهیم؛ 6 عامل ممکن است این چهارچوب را به بن بست برساند!
به طور خلاصه، یک اثر حافظه ضمنی است که در آن قرار گرفتن در معرض یک محرک، بر پاسخ به یک محرک بعدی اثر میگذارد.
برای ترغیب مردم به انجام کار بهتر، نباید محدویت و اجبار بکار برد، کافی است آن را آسانتر کنیم تا خودشان گزینه بهتر را انتخاب کنند
اشتباه نکنید این مقاله در مورد کاربرد تصاویر سهبعدی ترافیکی متداول نیست. این پست بیان میکند چرا این تصاویر در عمل کار نکردند و راهحل برای نشانه گرفتن ذهن ناخودآگاه رانندگان چیست
پژوهش پیشروی، نخستین پژوهش در راستای تاثیر افزایش نقش برجستگی (اهمیت) و هنجارهای اجتماعی در مدیریت تقاضای آب در کشورهای در حال توسعه است. نتایج پژوهش، نشان از کارآمدی مولفههای اقتصاد رفتاری در راستای مدیریت تقاضای آب دارد و راهنمایی بسیط برای مدیریت و دستاندکاران صنعت آب و فاضلاب کشور در راستای استفاده از مولفههای اقتصاد رفتاری در مدیریت تقاضای آب است.
در مذاکره یکی از نکات کلیدی تشخیص منافع طرفمقابل و قرار دادن او در معرض انتخاب گزینهای از منافعش است که ما میخواهیم؛ 6 عامل ممکن است این چهارچوب را به بن بست برساند!
علی محمدی تبار استاد : جناب دکتر سجادی فر قیمتگذاری در کسب و کار با استفاده از سوگیری ترس از دست دادن یا Fear of
راهحل دمدست یعنی اگر مثالی به یاد آورده میشود، پس حتماً مهم بوده یا حداقل مهمتر از نمونههایی بوده که به راحتی به خاطر نمیآیند.
تهیه کننده: نازنین فرهادی استاد: دکتر سید حسین سجادیفرمهر 1401 مقدمه سوگیری شناختی که گاهی به آن خطای شناختی نیز گفته میشود، یکی از مباحث
گاهی اوقات بیعملی هنر است و کاری انجام دادن عین اشتباه است، که به آن سوگیری عمل میگویند. عمل نکردن تحت شرایطی خاص، میتواند بزرگترین عمل باشد
به طور خلاصه، یک اثر حافظه ضمنی است که در آن قرار گرفتن در معرض یک محرک، بر پاسخ به یک محرک بعدی اثر میگذارد.
برای ترغیب مردم به انجام کار بهتر، نباید محدویت و اجبار بکار برد، کافی است آن را آسانتر کنیم تا خودشان گزینه بهتر را انتخاب کنند
انسان در بررسی توانایی خود، معمولا از برچسب کردن موارد منفی اجتناب میکند. همین امر باعت بروز خطا یا سوگیری اعتماد بیش ار حد در ارزیابی توانیهای او می شود
در افق زمانی کوتاهمدت ما تمایل داریم لذت فعلی کمتر را به پاداش آینده بیشتر ترجیح دهیم اما در بلندمدت تخفیفی در دریافت پاداش نمیدهیم
اشتباه نکنید این مقاله در مورد کاربرد تصاویر سهبعدی ترافیکی متداول نیست. این پست بیان میکند چرا این تصاویر در عمل کار نکردند و راهحل برای نشانه گرفتن ذهن ناخودآگاه رانندگان چیست
ترجیح میدهید در قیمت بالا بیشتر سود کنید یا قیمت را کم کنید تا مشتریان بیشتری نصیبتان شود؟ استراتژی شما در قیمتگذازی کدام است؟
مرتضی زارع | پژوهشگر اقتصادی نظریه چشمانداز یا نظریه ارزشگذاری انتظاری یا مطلوبیت مورد انتظار (Expected utility theory) ، به تاثیر احساسات بر ریسکپذیری ما
فرد یا یک جامعه نمی تواند در ازای پرداخت هیچ، چیزی به دست آورد.حتی اگر در ظاهر چیزی مجانی به نظر برسد، همواره هزینه ای برای فرد یا جامعه وجود خواهد داشت، اگر چه ممکن است، پنهانی یا غیر مستقیم یا غیر منتظره باشد.
احساس تلاش زیاد ولی بدون نتیجه میکنیم پس همیشه خستهایم.
یک خستگی مزمن از اینکه با وجود تلاش ذهنی زیاد اوضاعمان فرقی نکرده است.
یک قاضی، افسر پلیس، یا معلم در برخورد با افراد مختلف الزاما بطور آگاهانه به تفاوت آنها نمینگرند و شاید تصور کنند که رفتارشان عادلانه است.
فرد تصور میکند اگر اشتباهی داشته باشد چه اتفاقی میافتد؟ تا چه اندازه پشیمان خواهد شد؟ همین اندازه و متر کردن پشیمانی، همچون ابزاری فعال وارد فرآیند تصمیمسازی فرد میشود
تحقیقات نشان میدهد افراد تنها زمانی عقیده خود را تغییر میدهند که اطلاعات جدید همراستا با عقاید قبلی خودشان باشد، حتی مغز برای رد کردن اطلاعات خلاف علایق پاداش میدهد.
در سوگیری برجستهساز، سیاستگذاران کلان، یا عرضهکنندگان در بازارهای اقتصادی، برخی اطلاعات را در ذهن افراد برجستهتر کرده تا به کمک آن رفتار مردم به سمتی خاص هدایت شود. دلیل کارکرد این رویه به این دلیل است که ساختار ذهنی انسان از قبل این ساختار را دارد و کافی است سیاستگذار به درستی نقطه مورد نظر (اطلاعات برجسته) را شناسایی کرده تا…
پژوهش پیشروی، نخستین پژوهش در راستای تاثیر افزایش نقش برجستگی (اهمیت) و هنجارهای اجتماعی در مدیریت تقاضای آب در کشورهای در حال توسعه است. نتایج پژوهش، نشان از کارآمدی مولفههای اقتصاد رفتاری در راستای مدیریت تقاضای آب دارد و راهنمایی بسیط برای مدیریت و دستاندکاران صنعت آب و فاضلاب کشور در راستای استفاده از مولفههای اقتصاد رفتاری در مدیریت تقاضای آب است.