شماره ثبت در ارشاد: 83160

رسانه اقتصادی و اجتماعی دورنما

EcoViews.ir Logo

گوشت‌خواری یا گیاه‌خواری؛ یک آزمایش تصادفی کنترل شده


مردم به دلایل زیادی رژیم گیاه‌خواری را انتخاب می‌کنند. اگرچه برای برخی ، این گونه غذا خوردن بیشتر با مذهب، حقوق حیوانات یا نگرانی‌های زیست‌محیطی مرتبط است؛

برای دیگران ، گیاه‌خواری راهی برای سالم‌تر بودن یا اجتناب از هورمون‌های مورد استفاده در غذاهای حیوانی است

اما به‌طور کلی جامعه علمی‌ و پزشکی بر مزایای این رژیم غذایی اتفاق نظر دارند، مواردی مهم که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.


در این یادداشت ضمن بیان مختصر مزایای این رژیم غذایی، ویدئویی در مورد یک آزمایش تصادفی کنترل شده برای ترغیب مردم به گیاه‌خواری تقدیم حضور می‌گردد.

مزایای مهم رژیم گیاه‌خواری | حتما بخوانید


افزایش طول عمر، خوردن میوه و سبزیجات به مثابه ورود یک فلیتر تصفیه خون برای شما است. مواد غذایی از این دست موجب کاهش سموم و مواد شیمیایی در بدن شما می‌شود.

مزایای گیاه خواری

طبق تحقیقات برای داشتن تن سالم و طول عمر بیشتر باید در برنامه هر روز خود جایی برای میوه و سبزیجات کنار بگذارید.

چربی حیوانی نخورید، جایگزین گیاهی مصرف کنید


کاهش کلسترول خون، باور کنید یا نه، اما خوردن چربی حیوانی هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد.

اگر هم تصور می‌کنید با خوردن بیش از حد میوه و سبزیجات مقدار کلسترول ضروری بدن را دریافت نمی‌کنید باید اشاره کنیم که بدن می‌تواند تمام کلسترول مورد نیاز خود را از غذاهای گیاهی بسازد.

محققان کره ای پس از بررسی اثرات طولانی مدت پیروی از رژیم گیاه‌خواری به این نتیجه رسیدند که سطح چربی و کلسترول بدن در گیاه‌خواران کمتر از همه چیزخواران است.

کاهش خطر سکته مغزی

کاهش خطر سکته مغزی حتی در کودکان، دپارتمان اطفال بیمارستان دانشگاه گنت در بلژیک می‌گوید اتخاذ یک رژیم غذایی گیاه‌خواری راه خوبی برای به حداقل رساندن شانس ابتلا به سکته مغزی یا چاقی است.

خطر ابتلا به دیابت را جدی بگیرید!

دیابت یکی از امراضی است که به‌خصوص در کشور ما طی سال‌های گذشته روندی خطرناک را در پیش گرفته است.

افزایش 14 برابری این بیماری طی سه دهه، آماری نگران‌کننده است. بیش از 8 میلیون ایرانی در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند.


قند موجود در یک رژیم گیاه‌خواری سالم به راحتی جذب می‌شود، مغذی است و حاوی اسیدهای چرب کمتری است. برای بیماران دیابتی رژیم گیاه‌خواری در حقیقت یک رویه درمانی است.

به خاطر داشته باشید دیابت یک بیماری خاموش است در مصرف قند بسیار محتاط باشید.

به جای استفاده از انواع کِرم ، میوه بخورید

اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، باید مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی را همراه با آب فراوان مصرف کنید.

میوه ها و سبزیجاتی که مصرف می‌کنیم سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان کافی هستند.

علاوه بر این، از آنجایی که آنها بر پایه آب هستند، اگر آنها را به صورت خام مصرف کنید، مصرف مواد مغذی سالم را بیشتر بهبود می‌بخشد. بسیاری از غذاهای گیاهی نیز منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به شما کمک می‌کنند با پوست سالم تر، عاری از بیماری باشید.

کاهش افسردگی و افزایش پس‌انداز!

می‌تواند افسردگی را کاهش دهد طبق تحقیقات، یک گیاه‌خوار ممکن است شادتر از همتایان غیر گیاه‌خوار باشد.

همچنین مشخص شد که یک گیاه‌خوار در مقایسه با افرادی که گوشت یا ماهی می‌خورند، در تست های افسردگی و مشکلات خُلقی نمرات کمتری دارد.

علاوه بر این، در اکثر غذاهای گیاهی یک عنصر تازگی وجود دارد، به خصوص وقتی صحبت از محصولات ارگانیک باشد.

مزایای گیاه خواری
حتی سوسیس و کالباس هم معادل گیاهی خود را دارند

رژیم گیاه‌خواری مقرون به صرفه است؛ اگر از یک رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنید، نسبت به دیگران مقدار زیادی پول پس‌انداز می‌کنید.

بدون شک در اکثر موارد غذاهای غیرگیاهی در مقایسه با غذاهای گیاهی گران‌تر هستند.


برای داشتن حال خوب و مال خوب اکنون انتخاب کاملاً با شماست.

منبع متن

گوشت خواری یا گیاه خواری؛ یک آزمایش تصادفی کنترل شده


این تغییر ساده می‌تواند مردم را به خوردن گوشت کمتر ترغیب کند. چنین کاری بسته به آن است که رستوران‌ها چطور غذاهایشان را در منو توصیف کنند.

توصیفات غذایی که مزایای انتخاب یک غذای گیاهی را بازگویی می‌کنند، می‌توانند به احتمال بیشتری شما را به انتخاب یک برگر گیاهی به جای یک چیزبرگر سوق دهند.

گیاه خواری

این نتیجه بر اساس یک مطالعه جدید در انستیتوی منابع جهانی به دست آمده است. پژوهشگران پیام‌هایی را به منوها اضافه کردند که منافع غذاهای گیاهی مانند تاثیر زیست محیطی، مزه و سلامت را می‌ستود.

آنان این موارد را روی 6 هزار داوطلب آزمایش کردند و به نیمی‌از آنان منوهایی با پیام‌های اضافی دادند. در حالی که گروه کنترل دیگر غذایشان را از منوهای ساده انتخاب می‌کردند. تمام پیام‌ها فروش غذاهای گیاهی را افزایش دادند و فروش موارد صدرنشین در مقایسه با گروه کنترل دو برابر شد.

این چیزی است که گفته می‌شود:
«جایگزینی تنها یک غذای گوشتی با یک غذای گیاهی، میزان انرژی معادل با شارژ تلفن همراه‌تان به مدت 2 سال صرفه جویی می‌کند.»

برای مشاهده ویدئو از طریق این لینک می توانید اقدام نمایید.

بدون دیدگاه on گوشت‌خواری یا گیاه‌خواری؛ یک آزمایش تصادفی کنترل شده

یک دیدگاه بنویسید